Un fapt care tinde să treacă neobservat!

Observ că, deşi a trecut o săptămână de când Programul domnului Gheorghe Popescu a fost lansat, tinde să treacă neobservat un fapt extrem de important, care spune foarte multe despre capacitatea managerială a dumnealui, dar şi despre modul în care va fi administrată Federaţia Română de Fotbal.

Aşa cum am mai spus, FRF înseamnă, pe lângă „discuţiile” despre echipa naţională, care tind să acopere întreaga dezbatere despre Federaţia Română de Fotbal, o structură administrativă de utilitate publică şi interes naţional care gestionează contracte de achiziţii, contracte de mentenanţă şi servicii, contracte pentru construcţii, contracte pentru transport internaţional, contracte de cazare şi logistică şi, nu în ultimul rând, contracte de marketing etc. În prezent, nimeni nu ştie cu cine sunt încheiate acestea şi cu ce costuri, nici chiar membrii afiliaţi care nu primesc o copie a raportului financiar.

Doresc să atrag public atenţia asupra faptului că domnul Gheorghe Popescu, în Programul său, la pagina 86, enunţă: „obiectiv: semnarea unui parteneriat de consultanţă cu IMG World, una dintre cele mai puternice organizaţii de media, marketing sportiv şi entertainment din lume”.

Oricât de mare şi oricât de importantă ar fi pe piaţă o companie este absolut inacceptabil ca un contract atât de important să fie atribuit în mod direct, fără organizarea, dacă nu a unei licitaţii, măcar a unei proceduri de selecţie dintre mai multe oferte. Orice manager interesat ca instituţia sa să obţinăcel mai bun raport cost-beneficiu, face mai întâi o analiză a nevoilor, întocmeşte un document cu cerinţe specifice şi lansează o solicitare de oferte, urmând să le analizeze şi să decidă care este cea mai bună din punct de vedere al raportului preţ-calitate.

Atribuirea de contracte în mod direct, în absenţa sau prin nerespectarea unor norme de audit intern, bazate pe sistemele de cotaţii pe care le folosesc toate companiile private care îşi doresc eficienţă, credibilitate şi diminuarea surselor de corupţie, poate conduce la prejudicii financiare şi tehnice însemnate, deschizând totodată poarta spre acordarea de contracte preferenţiale sau acceptarea de bunuri şi servicii la suprapreţ în schimbul unor comisioane.

Fixându-şi ca obiectiv, în Programul de candidatură, atribuirea directă a unui contract de consultanţă, domnul Gheorghe Popescu ne dovedeşte fără echivoc absenţa gândirii  manageriale şi tendinţa de a furniza favoruri apropiaţilor săi (domnul Mihai Neguţ, reprezentantul firmei IMG World în România este un cunoscut prienten al domnului Popescu). O astfel de înţelegere precară a modului în care trebuie să funcţioneze FRF, nu va face decât să perpetueze actuala stare de improvizaţie administrativă şi opacitate decizională şi financiară.

Unul dintre obiectivele principale ale viitorului preşedinte al Federaţiei Române de Fotbal trebuie să fie orientarea spre utilizarea cât  mai raţională cu putinţă a resurselor financiare, mai ales dat fiind faptul că FRF merge de câţiva ani pe deficit. Scopul este achiziţionarea unor servicii de calitate cu preţuri cât mai competitive. Şi din acest motiv trebuie încurajată concurenţa între ofertanţi, în acest fel putând fi comparate şi planurile de acţiune puse la dispoziţie de cei interesaţi.

Prin încurajarea competiţiei se asigură eficienţa financiară, iar fondurile economisite pot fi direcţionate înspre dezvoltarea infrastructurii sportive sau orice altă acţiune legitimă care este menită să susţină dezvoltarea.

Cu respect,
Razvan Burleanu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: