Arbitraj mediocru in fata sefului CJA Prahova !

După o perioadă în care nu am mai scris, revin cu un articol care, sper eu sa deschidă ochii celor care se fac a nu vedea problemele din arbitrajul prahovean. Subiectul s-a încercat a fi pus pe tapet de mulți, dar eu îl voi trata direct fără nicio reținere, având în vedere situația dezastroasă din Prahova la nivelul arbitrilor şi observatorilor. Şi o să încerc prin a scoate în faţă gunoiul. După ceva discuții cu persoane care se ocupă de ceea ce ar trebui să fie noua generație de arbitri din Prahova, am decis să văd cu ochii mei, o speranță a acestora, dar mai ales a domnului președinte CJA Prahova, Marian Deaconu, este vorba de arbitrul Mihai Safta.

Imagine

Preluare  /sportcampina.blogspot.ro/

Am încercat să nu fiu influenţat de partida urmărită şi mai ales de numele pe care-l poartă acest tânăr arbitru. Partida urmărită a fost CS Păuleşti – CS Băneşti , Liga A Prahova din data de 18.11.2012.

Brigada: Mihai Safta, Adrian Băzăvan, Ionel  Gheonea
Observator: Marian Deaconu

Încă de la primul fluier al acestui arbitru, mi-a sărit în ochi lipsa de întelegere a jocului. Faze judecate după cum strigau actorii din teren, şi o apatie generala a tânărului cavaler al fluierului. Nu am văzut un fluier ferm către jucători care să stabilească raportul de forţe arbitru-jucători, dimpotrivă am asistat la multe proteste atât din teren cât şi de pe marginea acestuia, multe din ele fiind provocate de arbitru prin decizii incorecte. O altă problemă este şi lejeritatea arătată de acest arbitru cu organizarea meciului (copii jucându-se în spatele porţilor, mai multe persoane pe băncile de rezervă decât numărul maxim hotărât de regulament, lipsa vestelor pentru jucătorii de rezervă, lovitura de începere cu jucători ai unei echipe în terenul celeilalte).

Pentru  a mă concentra asupra factorului arbitru şi evaluarea acestuia, vreau să spun că deşi acest arbitru este foarte tânăr, în aceasta partida nu a atins decât o singură dată suprafaţa de pedeapsă , la o lovitură libera directă( unde plasamentul a fost deficitar, fiind cu spatele la jucătorul executant şi la zidul format ). Despre pregătirea lui fizica pot spune că spre sfârşitul partidei acesta „înota” , faza anulării golului echipei din Păuleşti venind ca suport de studiu, unde arbitrul nu s-a deplasat să indice rapid şi ferm locul, fiind foarte departe de fază , iar apoi, ajungând cu întârziere să-şi ajute colegul asistent Adrian Băzăvan care era încercuit de jucătorii din Păuleşti.

Ca şi o concluzie asupra acestui tânăr arbitru, aş spune că nu este pregătit din punct de vedere fizic, să conducă partide la acest nivel (oare testele fizice nu mai sunt o prioritate pentru CJA Prahova????), iar despre deciziile tehnice luate pot spune că interpretarea lui este una fără suport real pe teren (a se citi, arbitrează din cărţi), nu simte momentele tensionate şi nici nu se impune în faţa jucătorilor, fiind foarte moale şi predispus la proteste. Acest tip de arbitraj a avut mereu/ are/ şi va avea aceeaşi problemă şi anume, momente tensionate cu violenţe în preajma brigăzii de arbitri.

O altă remarcă este despre delegarea acestui arbitru, într-o brigadă relativ neexperimentată, unde asistenţii au avut greşeli fapt ce a condus la o presiune suplimentară pe umerii arbitrului. Nu mă refer la faza golului anulat echipei CS Păuleşti, unde din poziţia în care eram plasat pot spune doar că merg pe mâna asistentului Băzăvan.

Ca răspuns public pentru conducerea CJA Prahova şi mai ales din respect pentru numele Costică Safta, propun acestora, să nu-l mai forţeze pe acest tânăr arbitru ci să încerce să-l crească cu sfaturi şi chiar reproşuri constructive, dar mai ales cu descrierea fazelor  de joc în care el greşeşte. Auzind de la persoane influente pe lângă CJA Prahova că acest arbitru este pregătit pentru concursurile viitoare de promovare pot spune doar atât : LĂSAŢI-O MOARTĂ! Şi încercaţi să promovaţi arbitrii pe merit nu pe „spatele” de care dispun.

PS: Aştept cu nerăbdare să văd nota observatorului Deaconu Marian pentru a putea comenta mai explicit acest „spate” de care dispune Mihai Safta ! Nota mea pentru prestaţia sa este 7.4 .

Despre cryssalthar
nimic de spus pentru moment

17 Responses to Arbitraj mediocru in fata sefului CJA Prahova !

  1. Vasi spune:

    L-am vazut pe acest arbitru nu stiu ce meci ati vazut dar din partea mea e un arbitru foarte bun cu o conditie fizica foarte buna.Avand in vedere si faptul c aactiveaza la o echipa din liga C nu cred ca nu are conditie fizica.Din cate am vazut eu la varsta lui are tot viitorul in fata e bun ca arbitru atunci cand asistenti te mananca nu cred ca sunt multe lucruri de facut .Vas ruga sa mai urmariti un meci cu acesta inainte sa postati din nou asa ceva sunt alti arbitri care chiar poti sa spui ce dq e asta.El nu cred ca face parte din acestia.

  2. pancu spune:

    Am citit articolul tau,si recunosc ca nu am fost de fata dar as avea un singur amendament si acela ar fi ca din punct de vedere fizic safta este primul la testele fizice.Ca el trateaza meciurile cu o apatie specifica e cu totul altceva, ca meciul s-a jucat dupa o noapte scurta pentru el e cu totul altceva,sunt de acord, dar ma repet la testele fzice safta este primul.Sanatate!

  3. dan spune:

    safta chiar nu are probleme cu conditia fizica, pot sa bag mana in foc pt asta. Problema e ca e moale si indolent

  4. dinescu ninel spune:

    Am fost la meci dar nicaieri nu am vazut un antrenor mai turbat{da,da] decat cel de la Paulesti.De la inceputul meciului a pus presiune pe brigada de arbiti creand o stare pe care si spectatorii din tribuna o comentau spunand ca este o practica si o stategie a acestuia .Referitor la meci ,rezultat echitabil cu toate ca banestiul a aratat mai bine decat paulesti-vezi ocaziile de gol.D-nul antenor ar trebui sa-si pregateasca echipa mai bine ,nu am vazut nici o idee de joc totul la intamplare,si apoi sa condamne arbitri si echipele adverse.Va salut!

  5. Florin spune:

    De ce nu ai zis nimic de golul anulat oaspetilor daca tot ai zis ca ai fost la meci?Ai vazut d-ta ca cei de la Banesti sa vocifereze la adresa arbitrajului la acel gol anulat cred eu eronat de acelasi tusier asa cum au facut cei de la paulesti?Nu,si-au vazut de joc in continuare si au marcat cu proxima ocazie.Asa ca va rog sa nu ii mai tineti atat in brate pe acesti jucatori de la Paulesti ca nu merita.Nu mai sunt aceeasi echipa din anii trecuti si lucrul asta se vede.Poate ca ma crezi subiectiv cu acest comentariu dar cred ca si dvs.a-ti vazut ca meciul nu a fost dificil de arbitrat,doar iesirile necontrolate ale antrenorului de la paulesti a facut ca jucatorii echipei gazda sa fie nervosi si sa nu le iasa nimicin loc sa fi dat drumul la calm si sa incerce sa isi puna in valoare calitatile pe care acestia le au.Multumesc daca vei binevoi sa publici comentariul meu si iti promit ca voi posta cate unul ori de cate ori voi putea.Florin Cristache,capitan C.S.Banesti-Urleta

    • cryssalthar spune:

      ptr. Florin,

      normal ca o sa public comentariul dumneavoastra. Tot respectul pentru CS Banesti, dupa cum ati vazut nu am scris nimic despre rezultatul meciului tocmai din ideea ca articolul nu a fost despre aceasta partida. Eu fiind un fost arbitru, am o alta viziune si aceea de a critica ce este de critica in corpul de arbitri prahoveni, de a incerca astfel sa ridicam valoarea acestuia si nu de a promova la esaloanele superioare arbitri cu „nume” si acolo sa arbitreze 2 meciuri si sa fie retrogradati. Bafta si respect pentru munca depusa la echipa!

  6. safta spune:

    Nu stiu daca ai dat vreo data cu piciorul in minge ,,domnule” scriitor de articole,dar stiu un lucru ca ai vazut alt meci si daca doresti o sa luam caseta sa o vizionam sa vedem greselile mele si apropo inot mai repede decat alergi dumneata

    • cryssalthar spune:

      Stimate Domnule arbitru Mihai Safta,

      in primul rand aveti mare „nesimtire” a arbitrilor cu un prost comportament, de a jigni inainte de a cunoaste persoana cu care dialogati (din pacate pentru dumneavoastra este ceva repetitiv). Ca sa stiti cu cine discutati, numele meu este Cristian Apostol, si am fost arbitru ceva timp (peste 7 ani) , iar fotbal am jucat de la 13 pana la 32 de ani (toate aceste lucruri se pot dovedi prin carnete de legitimari). Viata a facut sa plec din arbitrajul prahovean in momentul cand dumneavoastra erati doar un bobocel care se uita la meciurile echipei „patronate” de mult mai celebru dumneavoastra tata – Costica Safta iar despre arbitraj stiati doar ca se poate face doar cu fanionul lui „taticu’.
      Despre conditia fizica a dumneavoastra, as da oricand cu placere un test Cooper (apropo si calul alearga dar…) cu dumneavoastra sa vedeti cat de mult puteti rezista.
      Iar daca criticile mele v-au deranjat asa de tare, ce o sa faceti stimabile cand ajungeti mai sus si o sa va preia adevarata presa, o sa va ascundeti dupa fustele lui Marian si ale „taticului”?
      Poate veti dori sa cereti caseta meciului de la cei din Campina si sa va vedeti greselile apoi sa va adresati mie direct, stimabile arbitru de judet.

      Cu respect

      • dani spune:

        Cred ca mai bn ar fi fost sa discutati cu acesta fata in fata decat sa il denigrati cu un articol care nu intereseaza pe nimeni e tanar are tot viitorul in fata ceea ce nu se poate spune si despre dumneavoastra . Nu va cunosc personal dar articolul seamana cu unul d mahala nu asa faci un repros cand vrei sa ajuti pe cineva.Hai pa

  7. Codin Raten spune:

    Domnule Safta sunt cam multi cei care va contesta valoarea. Oare daca va duceti sa arbitrati mai sus cu o asemenea atitudine ca cea descrisa in acest articol ce credeti ca se va intampla? Ca sa fii arbitru bun, trebuie sa ai gestica, sa fii intr-o continua miscare, sa fii tot timpul aproape de faza, sa iei deciziile care se cuvin, sa simti jocul atunci cand trebuie sa dai un galben ca situatia sa nu se precipite etc. Nu mai continui pentru ca are cine sa va invete nu trebuie sa va dau eu sfaturi. Eu cred ca totul vine de la atitudinea „putin golaneasca”, specifica varstei pe care dumneavoastra o aveti. Stiti trenul in gara opreste odata sau maxim de 2 ori pentru unii mai „norocosi”. Daca dumneavoastra credeti ca doar a fi arbitru de liga a III-a este o mare realizare in viata, va spun de pe acum ca va inselati. Arbitrii sunt cei care ii vezi la televizor, la fel ca si in cazul fotbalistilor. Restul sunt albitrii si folbalisti. Acum depinde de dumneavoastra ce doriti sa fiti: ARBITRU sau albitru. Faza este ca aveti potential sa deveniti ARBITRU si ar fi pacat ca prin atitudinea necorespunzatoare sa ramaneti doar la stadiul de albitru. Eu daca as fi in locul dumneavoastra as schimba atitudinea de „smekerash” si as face ceva cu viata mea. Mi-as insusi atat criticile cat si laudele venite pe adresa mea… si as ramane cu picioarele pe pamant indiferent de situatie.
    Daca esti baiat destept vei intelege ceea ce am spus aici… daca nu…

  8. safta spune:

    Inteleg foarte bine domnule,nu stiu daca ati fost la meci sa-mi vedeti evolutia dar cred ca acuzele facute de cei de la Paulesti sunt neintemeiate si inregistrarea o sa dovedeasca.Nu spun ca am arbitrat fara greseli si nu contest cele spuse de dumeavoastra,dar circul facut de antrenor a fost incalificabil.Daca va intereseaza o sa va inmanez inregistrarea cand o sa primesc.

  9. cristian spune:

    toata lumea sa leaga de safta,dar de ce ma rog nu vorbiti despre ce arbitraje are csm campina meci de meci?cum cumpara toate partidele,asta mai este fotbal?zici ca safta e probleam la ajf,altceva nu mai exista,cu stima

    • SportulPh spune:

      Stiti cumva date concrete? O brigada care a ajutat CSM-ul? Presupun ca sunteti din aturajul echipei Urlati si va pot spune ca se vor gasi foarte multi care pot spune acelasi lucru despre Unirea!

      • cryssalthar spune:

        Din pacate pentru arbitrajul prahovean, pot spune ca aveti doar partial dreptate! Jumatatea pe care nu o spuneti este ca majoritatea echipelor au parte de „intelegere” din partea arbitrilor inclusiv Unirea. Pot spune doar ca vestitele „contre” au reaparut in arbitrajul prahovean, iar actuala conducere AJF si CJA nu face nimic sa stopeze acest fenomen, avand alte probleme mai importante gen alegerile decalate din Decembrie si promovarea „oamenilor cu nume”. Iar faptul ca unii dintre arbitri prahoveni, nu apreciaza criticile, si au atitudine de „baieti de bani gata” atat pe teren cat si in afara este o mare problema. Pot spune doar atat ca arbitrul in cauza nu a fost initial propus la Comisia Centrala pentru promovare, ci doar dupa ce „conexiunile” au inceput sa lucreze…dar acest lucru este altceva…in aprecierea mea am incercat sa stau departe de acest aspect, analizand doar ce a facut pe teren la aceasta partida, iar nota o mentin 7.4.

        Daca cineva are dubii, si mai ales domnul Mihai Safta, CJA Prahova sa faca public raportul de observare in care sunt descrise unele din fazele din articol, precum si nota observatorului!

      • cristian spune:

        stimabile,UNIREA URLATI,fiecare meci care l-a jucat pana acum,l-a jucat impotriva brigazii de arbitrii,calestru,piciu…etc

      • SportulPh spune:

        Si au fost castigate acele meciuri atunci cand s-a jucat si impotriva brigazii de arbitri?

  10. cristian spune:

    binenteles,insa asta doar datorita jucatorilor

Lasă un răspuns

